6 Oca 2013

sevgili justin'e.

bizans tarihi finaliyle biraz kafa bulmuş durumdayım. sürekli acıkıyorum ama olsun. şuan gerçekten çok şey biliyomuşum gibi hissediyorum. ama vizedede böyle hissetmiştim sonra kötü geçmişti. neyse. şimdi bizans tarihinin önemli adamı Justinianus'un yaptıklarını okuyorumda , adam ekonomiyi batırmış, çok uzun süre tahtta kalmayı ona buna haraç vererek sağlamış, dini işleri de mahvetmiş ama adam imar faaliyetleri yaptı diye bir iki yasa çıkardı diye he bide Ayasoyfayı yaptırdı diye neredeyse 'muhteşem imparator' olarak anılıyo. ama şimdi Ayasofya olayı var ya bişey de diyemiyorum şimdi.

normalde ben gittim Ayasofyaya ama hiç bu kadar önemli bi mekan olduğunu bilmiyodum. İki gündür bizans deyince ardından konstantin sonrasında hemen ayasofya geliyo. meğer neler gelmiş geçmiş başından. hakkında ne efsaneler varmış. zaten efsaneler falan da olmasa insanın çalışası gelmiyo canım. 

ama konunun en sonunda yazar bi anlatmış justin'i inanamazsınız. vuhuuu dedim ya vay anasını arkadaş dedim. hieyyttttt dedim çoştum galeyana geldim. yani bu yazar hep son cümleleri vurgulu yapıyo bende kendimden geçiyorum. ama şöylede bi durum var hoca hep çok yerden sorumlu tuttuğu için okuyasım gelmiyo. yoksa yazarı sevmediğimden falan değil. aferin paul lemerle hep böyle ol. adamımsın.

şimdi bu kitabı bitirdiğime göre slaytları tekrar okucam. en önemliside latin işgaliymiş hadi bağaalım. şayet anlarda gelirsem yine böyle justine vurulduğum gibi anlatırım latinleride. neyse ben döncem yine. aa burda justin'in mozaiği de varmış!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder